EN
Menü
close

Ne aramıştınız?

Tüm web sitesi içeriğine akıllı arama bölümü ile ulaşabilirsiniz.

Arama
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Sn. Suat ÇALBIYIK İNDERgi Ocak 2021 Sayısına Açıklamada Bulundu

Çimento Endüstrisi İşverenleri Sendikası (ÇEİS) Yönetim Kurulu Başkanı Suat ÇALBIYIK: Yurtiçi üretim ve satışlarda sağladığı başarıyı yurtdışına taşıyan sektörün 2021 hedefi, kapasite verimliliği, globalde yerel oyuncu yaratma ve teknoloji yatırımları olacak.

Sektörümüz, 2018 ve 2019 yıllarında iç pazarda yaşanan daralmalardan sonra, ihracat yönelimli politikalarıyla 2020 yılına oldukça pozitif başladı. Pandemi öncesi açıklanan son veriler de bu başarımızı gözler önüne serer nitelikteydi. 2020 yılının şubat ayında, geçen yılın aynı ayına göre, ihracatta yüzde 56’lık artış yaşandı, gelirimiz ise yüzde 36,2’lik artışla 174 milyon dolar seviyesine ulaştı. Bu yukarı doğru ivmelenme hepimiz için umut verici ve motive ediciydi. Tabii ki salgının tüm dünya ve ülkemiz topraklarında boy gösterdiği ilk dönemler hepimiz adına zorlayıcı oldu. Alınan önlemler, sokağa çıkma kısıtlamaları iç tüketimi sekteye uğratsa da hedeflerimizden asla ödün vermedik. Haziran ayında başlayan normalleşme dönemiyle birlikte, Devletimizin sağladığı düşük faizli kredi imkanları konuta olan ilgiyi, dolayısıyla sektörümüzde hareketliliği artırdı. Bu hareketliliğin de süreceğini tahmin ediyoruz. Özetle, 2020 yılı bizim için asla kayıp bir yıl olmadı. Aksine sektörümüz, iş birliği içinde bulunduğu tüm sektörlerle birlikte üreterek, istihdam devamlılığı ve döviz girdisi sağlayarak ülkemize katkı sunmayı sürdürdü.

Önümüzdeki dönemde sektörün sürdürülebilir geleceği için kapasite kullanımında verimlilik, globalde yerel oyuncu yaratma, teknoloji yatırımları ve alternatif yakıt hamlesi, karbon emisyonunu azaltmak gibi zorlu konular ajandamızda olacak. Tüm bunların yanı sıra, ihracat alanında sağladığımız başarıyı sürdürülebilir kılmak, 2021 yılındaki en önemli önceliklerimiz arasında yer alacak.

Dünyanın En Büyük İki İhracatçısından Biri Olmaya Adayız
Çimento yoğun emek ve uzun bir üretim sürecinden sonra elde edilen yükte ağır, pahada hafif bir ürün. Bu nedenle çimentonun üretildiği yerde tüketilmesi, uygun değer fayda sağlamak adına kaçınılmaz bir seçenek. Bu açıdan baktığımızda, sektörümüz yurt dışı pazarda güçlü ve yerel kaynakları verimli kullanan globalde yerel üreticilere gereksinim duyuyor. Türk çimento sektörü, 2019 yılı verilerine göre Avrupa’nın en büyük, dünyanın ise 9. büyük üreticisi konumunda bulunuyor. 2020 yılı itibariyle dünyanın en büyük iki ihracatçısından biri olmaya adayız. İhracat alanında elde ettiğimiz bu gücü korumak noktasında kararlıyız.

Türk çimento sektörü olarak elde ettiğimiz ihracat rakamları yukarıya doğru ivme göstermeye devam ediyor. Diğer yandan, Yeni Korona virüsün Türk Çimento Sektörüne Etkileri Raporumuzda, ihracattaki gücümüzü korumak için yeni fırsatlara odaklanmamız gerektiğini açıkça görüyoruz.

Yılın ilk 11 aylık verilerine göre, ihracatın yüzde 50’sinin beş ülkeye gerçekleştiği görülmektedir; ABD yüzde 17,5, Gana yüzde 13, İsrail yüzde 9, Fildişi Sahili yüzde 6,5 ve Suriye yüzde 4. 2020 yılı Ocak ayı itibariyle 21 Afrika ülkesine ihracat yapılırken, bu yılın 11. ayında bu sayı 38 ülkeye ulaşmıştır. Afrika Kıtası’na yapılan ihracatın toplam ihracatımıza oranı yaklaşık yüzde 40 seviyesindedir. 2019 yılı itibariyle çimento talebinin en fazla arttığı bölge yüzde 5-6 ile Sahra altı Afrika ülkeleri olmuştur. Bu bölgenin çimento tüketimi ABD’nin çimento tüketimine eş değerdedir. Dünyada kişi başı çimento tüketimi seviyesi 521 kilogram düzeyindeyken, Sahra altı Afrika ülkelerinde bu oranın yaklaşık 91 kilogram olduğu göz önüne alındığında, pazardaki yüksek potansiyel ve fırsatlar açıkça görülmektedir.

Yükselen ihracat grafiğimizin bir yansıması olarak, bizler için fırsat olabilecek tüm pazarlarda daha aktif boy göstermek istiyoruz.

Faaliyete Ait Görseller