EN
Menü
close

Ne aramıştınız?

Tüm web sitesi içeriğine akıllı arama bölümü ile ulaşabilirsiniz.

Arama
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

CemenTürk Dergisine Açıklamalarda Bulunduk

Genel Sekreterimiz Dr. H. Serdar ŞARDAN, CemenTürk dergisinin Ocak-Şubat 2022 sayısına açıklamalarda bulundu. Genel Sekreterimizin açıklamaları yayında aşağıdaki şekilde yer aldı.

Hedefimiz Çok Net; Sektörü Geleceğe Hazırlamak ve Bu Doğrultuda Yenilikçi Projeler Hayata Geçirmek

 Tüm dünya ile birlikte ülkemizi de tesiri altına alan Covid-19 salgınının etkileri sürerken; global düzeyde yaşanan enerji fiyatlarındaki artış, tedarik zincirinde yaşanan olumsuzluklar ve dövizdeki dalgalanma 2021 yılında mücadele ettiğimiz güçlükler oldu. Tüm bu zorlu koşullara rağmen, üretime ara vermeden, ülkemiz için çalışmaya ve katma değer yaratmaya devam ettik.

Sektörümüz, bugüne kadar olduğu gibi 2021 yılında da iç talebin tamamını karşılayarak iş birliğinde olduğu tüm sektörlerin devamlılığına ve iç pazarın canlılığına katkı sundu. Öte yandan; uluslararası arenada elde ettiği itibar, ürün kalitesi ve fiyat avantajı ile dünya çimento liginin en önemli oyuncularından biri olmaya devam etti.

Yıllık 115 milyon ton kapasiteyle Avrupa’nın en büyük, dünyanın 5. büyük üreticisi konumundayız. Yüksek kapasitedeki üretim hacmimiz, coğrafi konumumuz ve fiyat avantajımız bizi ihracatta da zirveye taşıdı. Sektör olarak sınır tanımıyor, Türk çimentosunu dünyanın dört bir yanına ulaştırıyoruz. Bugün Avrupa’nın en büyük, dünyanın ise en büyük iki ihracatçısından biriyiz. Geldiğimiz noktada, ihracat lideri olduğumuz pazarlarda, aynı kapasite ve büyüklükte ihracat yapabilecek tek bir rakibimiz yok.

2021 yılı rakamları resmileşmemekle birlikte yaklaşık 60 milyon ton iç satış gerçekleştiğini tahmin ediyoruz. Diğer taraftan, 2021 yılında yaklaşık 31 milyon ton ihracat gerçekleştirdik. 2020 yılında 1,1 milyar dolar olan ihracat gelirimizi, 2021 yılında 1,25 milyar dolara ulaştırdık. Bugün yaklaşık 100 ülkeye çimento ihracatı gerçekleştiriyoruz. 2021 yılı itibariyle Polonya ve Hırvatistan gibi 18 yeni ülkeye ihracat yapar hale geldik. Suriye pazarının da açılması sektörümüz için oldukça önemli bir gelişme oldu.

Çalışmalarımızı Hayallerimizin Bile Ötesine Taşıdık

2021 yılında gerçekleştirdiğimiz faaliyetlerimizden bahsetmeden evvel, ünlü düşünür Montaigne’nin “Hedefi belli olmayan gemiye hiçbir rüzgâr yardım edemez” sözüne dikkat çekmek istiyorum. Bizim hedefimiz çok net; sektörü geleceğe hazırlamak ve bu doğrultuda yenilikçi projeler hayata geçirmek.

2021 yılını proje yönetimi anlamında oldukça yoğun ve verimli geçirdik; devam eden faaliyetlerimize yenilerini ekleyerek, çalışma alanımızı genişlettik. Çimento endüstrisini temsil etme sorumluluğunu üstlenmiş bir kurum olarak, gerçekleştirdiğimiz her faaliyeti uzmanların görüş, değerlendirme ve katkıları ile büyüttük; tüm yıl şevkle ve durmaksızın çalışarak, hayallerimizin bile ötesine taşıdık.

İnsan kaynağımızın bilgi ve birikimini yukarıya çekmek, nitelikli işgücünü sektörümüze kazandırmak adına ÇEİS Kampüs ve Çimento Sektöründe Yeni Bir Perspektif: Endüstriyel İşveren Markası Çekiciliği projelerini hayata geçirdik. Sektörün yaratıcı ruhuna alan açtığımız ve ödüllü projelerin inşasına destek olduğumuz Yapı Tasarım Yarışması’nda, “Kentsel Alanda Yenilikçi Yaklaşımlar” temasıyla ikinci dönemi tamamladık. Arredamento Mimarlık Dergisi iş birliğinde hayata geçirdiğimiz “Yapı Seçkisi Dizisi” ile çimento ve betonun estetik ve yenilikçi kullanım örneklerine dikkat çekmeye devam ettik. Sektörümüzün dijitalleşen dünyada daha görünür olması hedefiyle, sektör içi dijital haberleşmeye olanak sağlayan ilk mobil uygulamamız Çimento İletişim Platformu’nu (ÇİP) geliştirdik. 16 saatlik temel iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerini dijital ortama taşıyarak, yeni nesil eğitim sisteminin kapılarını sektörümüze açtık. Pandemi döneminde yol gösterici olması adına hazırladığımız Covid-19’un Çimento Sektörü Çalışma Hayatına Etkileri Araştırması, sektörümüzü kültürel faaliyetlerde bir araya getiren Kültür-Sanat Buluşmaları, çalışanlarımızın aileleriyle birlikte katıldığı Online Aile Buluşmaları gibi pek çok çalışmaya imza attık.

Tüm faaliyetlerimizin ve ÇEİS’in var oluş değerini bir kat daha artıracağına inandığım ilk sosyal sorumluluk projemize de 2021 yılında hayat verdik: #BenimleGelecek. Ülkemizin toplumsal yaşamında kalıcı vizyon oluşturarak, toplumsal cinsiyet eşitliği alanında önemli bir değişim ve dönüşüm yaratacak projemizi sektörümüzle buluşturduk.

Sektörün “Gri” Algısına Karşı Verdiğimiz Mücadele Devam Ediyor

Bir sivil toplum kuruluşunun en temel amacı topluma hizmet etmektir. 17.500 çalışanıyla Türkiye’nin 7 bölgesi ve her ikliminde faaliyet gösteren sektörümüzün çatı kuruluşlarından biri olarak, ülkemize ve çimento sektörüne fayda sağlayacak pek çok farklı alana yatırım yaptığımızı söyleyebilirim.

Çimento sektöründe toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlama hedefimiz, sektörün “gri” algısına karşı verdiğimiz mücadele, nitelikli insan kaynağına yaptığımız yatırım ve eğitim faaliyetlerimizin yanı sıra, dijital dönüşüme çok ciddi mesai harcıyoruz. Öte yandan, “Sıfır İş Kazası” ilkesini benimseyen sektörümüzün uzun yıllardır kırmızı çizgisi olan iş sağlığı ve güvenliğine yatırım yapmaya devam ediyoruz. Sendikamız İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitim Merkezi’ne sahip Türkiye’nin ilk sendikası olma özelliğini taşırken; sektörümüz, iş sağlığı ve güvenliğinde “parmakla gösterilen” bir endüstri olarak farklı sektörlere de örnek teşkil ediyor.

Yalnızca Ekonomik İlerlemeyi Odağına Alan Bir Temsiliyeti Reddediyoruz

Çimento sektörünü temsil etme sorumluluğunu 57 yıldır gururla taşıyoruz. Türkiye’nin en büyük işveren sendikalarından biri olarak, kurulduğumuz günden bu yana üye şirketlerimize fayda sağlayacak çalışmaları yürütmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Sektörün yaklaşık %95’ini yurt içi ve yurt dışı pek çok platformda temsil etmek elbette ki bize büyük bir sorumluluk yüklüyor. Yalnızca ekonomik ilerlemeyi odağına alan bir temsiliyeti reddediyoruz. Bu doğrultuda, sektörümüzü ve toplumumuzu ileriye götürebileceğine inandığımız her alanda var olmaya, sektörümüzün sesini farklı camialara duyurmaya gayret ediyoruz. Örnek vermem gerekirse; Yapı Tasarım Yarışmamızla mimarlara, tasarımcılara ve üniversite öğrencilerine temas ediyor, kamu kurumları ile iş birlikleri gerçekleştiriyoruz. #BenimleGelecek projemizle toplumun her ferdine, toplumsal cinsiyet eşitliği gibi ciddi bir konuda dokunuyoruz. Çimento Sektöründe Yeni Bir Perspektif: Endüstriyel İşveren Markası Çekiciliği projemiz ile yeni mezunlara ve genç profesyonellere temas ediyoruz.

Bireysel çalışmalarımızı kolektif iş birlikleri ile güçlendirmeyi de oldukça önemsiyoruz. Bu anlayışımız doğrultusunda, kurumsal yönetim anlayışının Türkiye’de tanınması, gelişmesi ve en iyi uygulamalarla hayata geçirilmesi amacıyla faaliyetlerini sürdüren Türkiye Kurumsal Yönetim Derneği’nin (TKYD) ilk “Sendika” üyesi olduk.  Sorumlu sanayici anlayışımızla, var olduğumuz alanlarda temsiliyetimizi güçlendirmeye ve sektörümüze yeni alanlar açmak hedefiyle öncü çalışmalar yürütmeye devam edeceğiz.

Sektörümüzün 2022 Yılı Ajandasında Paris İklim Anlaşması Var

31 kuruluşa bağlı 65 tesis ile 20 milyar dolarlık yatırımı yöneten sektörümüz bugüne kadar olduğu gibi 2022 yılında da aralıksız üretmeye, istihdama katkı sağlamaya ve global arenada varlığını güçlendirecek çalışmalarla katma değerli işlere imza atmaya devam edecektir.

2021 yılında sektörümüzün en fazla ihracat yaptığı ülkeler sırasıyla Amerika Birleşik Devletleri, İsrail ve Suriye oldu. Gelecek dönemde de öncelikli hedef pazarlarımız Amerika Birleşik Devletleri, Orta Amerika, Batı Afrika ve Orta Doğu bölgeleri olacak. Global pazarda en önemli aktörlerden biriyiz; sektörümüzün gösterdiği bu üstün performansın uzun soluklu ve sürdürülebilir olması için ihracatı devam ettirmenin yanında, Globalde Yerel Oyuncu yaratma hedefimize giden yolda da kesintisiz gayret göstermeye devam edeceğiz. Dünya çimento pazarında ülkemizin sembolü haline gelecek markalar aracılığıyla gücümüze güç katmalı; yüksek kaliteli Türk çimentosunu kendi markalarımızla tüm dünyaya tanıtma fırsatları yaratacağımız yatırımlar planlamalıyız.

Sektörümüzün 2022 yılı ajandasında yer alacak bir diğer önemli konu da Paris İklim Anlaşması. Bu konuda ülke olarak kendimize “2030 yılına kadar sera gazı salımı artışını %21 azaltma, 2053 yılına kadar ise net sıfır salıma ulaşma” hedefi koyduk. Ülkemizin belirlediği bu hedeflere ulaşmak için çimento sektörü de üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmekten çekinmeyecektir. Sürecin dışında kalmak gibi bir seçeneğimiz olmadığı gibi böyle bir niyetimiz de yok. Hatta bu gelişmeyi, sürdürülebilirlik adımlarımızı hızlandırmamızı sağlayacak bir fırsat olarak görüyor ve tüm çalışmalarımızı da bu bilinçle planlıyoruz.

Hedeflerimize ulaşmak için yeşil teknolojiye erişim ve bu doğrultuda oluşacak yatırım fırsatlarının değerlendirilmesi büyük önem teşkil ediyor. Karbon salımımızı düşürmeyi hedefleyen dijital dönüşümün yanı sıra, alternatif hammadde ve enerji kaynaklarının kullanımının artırılması ve sektörde istihdam edilen çalışanlarımızın yetkinliklerinin bu yönde geliştirilmesi de söz konusu hedef doğrultusunda gündemimize aldığımız çalışmalardan bazıları. Sektörümüz bu konuda çalışmalarını belirli bir plan dahilinde ve büyük bir özveri ile sürdürüyor.